It is only the colour of the paint
that makes the difference

Ik heb op veel verschillende plaatsen in de wereld gewerkt, waar bewegen altijd de rode draad is geweest. In Afrika leer je handelen in mogelijkheden, waar je met 65 kinderen in je klas met een lekke bal een gymles moet verzorgen of softbal spelen met Himba kinderen, die in de outback wonen waar de geiten de geïmproviseerde honken opeten. Zwemles geven in de chicste wijken van Sydney.
In Nederland heb ik gewerkt met verschillende doelgroepen van jonge delinquenten, HBO-studenten, MBO-studenten, leerlingen van het voorgezet onderwijs en NT2 leerlingen en mijn kinderen van de basisschool. Ik geniet van de spontaniteit, de oplossingen, de grapjes en de dynamiek die je ervaart als je in het onderwijs werkt.

Bewegen is altijd een rode draad geweest in mijn leven. Bewegen in de natuur, in het water, op het veld, in de zaal en in de klas. Mijn hoofd zit vol met ideeën om mensen in beweging te laten komen. Deze ideeën heb ik gebundeld in mijn boek ‘Meer ruimte voor motoriek’ waarmee een lang gekoesterde wens in vervulling is gegaan.

Met het boek en mijn creativiteit en het denken in mogelijkheden wil ik je uitnodigen en inspireren om voor kinderen het verschil te maken door jouw keuzes en in actie te komen met het creëren van meer ruimte voor motoriek in de klas, zodat je de ontwikkeling van de kinderen positief kunt beïnvloeden in relatie tot motoriek.

In het boek wordt de bromtol gebruikt als metafoor. De bromtol laat je verwonderen, als je deze op de juiste manier in beweging zet. Dat is precies wat ik met dit boek wil doen: jou laten verwonderen.
In het boek maak je ook kennis met Joep een Jibbe die samen een mooi motorisch avontuur beleven. De praktijkhoofdstukken, daarin gebeurt het in het boek. Je wordt ondergedompeld in de wereld van motoriek waarin ik hoop je te inspireren, zodat je meer ruimte voor motoriek gaat creëren door op avontuur te gaan met je eigen klas.

Maud Lapien